Uyarı : E-görüş uygulamasını cep telefonunuza bir kez yüklemeniz yeterlidir. Uygulamanın herhangi bir sebeple hata vermesi durumda dahi silip tekrar yüklemeye çalışmayınız! (sizden kaynaklı olmayan sorunun düzelmesini bekleyiniz.)
FOTOĞRAF GÖNDERİMİ
Hükümlü/tutuklularla, görüntülü görüşme yapmak isteyen yakınının son 6 (altı) ay içersinde çekilmiş Biyometrik vesikalık fotoğrafını ve kimlik fotokopisini mugla.etcik@adalet.gov.tr e-posta adresine göndermeleri gerekmektedir. E-posta aracılığıyla gönderemeyenlerin ise kargo/aps yoluyla göndermeleri yada elden teslim etmeleri gerekmektedir.
Fotoğrafların vesikalık, son 6 (altı) ay içersinde çekilmiş, yüz hatları belirgin, arka planda herhangi bir görüntü yoğunluğu olmayan formatta olması gerekmektedir. Bu şartları taşımayan fotoğraflar kabul edilmeyecektir.
Hükümlü/tutuklulara daha önceden sisteme kayıtlı olan ve yeni gönderecekleri mobil hat numaralarına izin verilecek olup; görüntülü olarak görüşmese dahi bir yakını için sadece bir mobil hat numarası kaydedilecektir. Hükümlü/tutuklunun bir yakınına ait ikinci bir mobil hat numarasını sistem kabul etmeyecektir.
Mail yolu ile gönderilen vesikalık fotoğraf ve kimlik fotokopilerinin alt kısmına mutlaka, kurumumuzda kalmakta olan hükümlü/tutuklunun adı soyadı ve hükümlü/tutuklunun Baba adı yazılmalıdır.
E-görüş Uygulaması Kurulum Kılavuzu İçin Lütfen Tıklayınız.
Android Telefonunuza E-görüş Uygulaması İndirmek İçin Lütfen Tıklayınız.
IOS Telefonunuza E-görüş Uygulaması İndirmek İçin Lütfen Tıklayınız.
GÖRÜŞME YAPABİLMEK İÇİN
Yeni telefon numarası göndermek isteyen hükümlü/tutuklu yakınları;
Bu evraklar kurumumuza kargo/APS yolu veya ziyarete gelindiğinde elden teslim edilebilecektir. Sadece biyometrik vesikalıklar için e-posta yolu tercih edilebilir.
PARA YATIRMA İŞLEMLERİ
Görüntülü Görüşme İşlemleri İçin Para Yatırma Uygulama Videosu
GÖRÜNTÜLÜ VE SESLİ GÖRÜŞME YAPILABİLMESİ İÇİN VAKIFBANK ATM'DEN PARA YATIRMA
1 - GİRİŞ TUŞUNA BASINIZ.
2 - KARTSIZ İŞLEMLERDEN NAKİT PARA YATIRMA İŞLEMLERİ TUŞUNA BASINIZ.
3 - ÖN ÖDEME KARTA PARA YATIRMA TUŞUNA BASINIZ.
4 - TC KİMLİK NUMARANIZI YAZIP GİRİŞ TUŞUNA BASINIZ.
5 - CEP TELEFONU NUMARINIZI YAZIP GİRİŞ TUŞUNA BASINIZ.
6 - KART NUMARASI VEYA HÜKÜMLÜ/TUTUKLUNUN T.C. KİMLİK NUMARASI İLE PARA YATIRMA TUŞUNA BASINIZ.
7 - TUTUKLU/HÜKÜMLÜYE VERİLEN BANKOMAT KARTINDA YAZILI 16 HANELİ KART NUMARASINI YAZINIZ.
8 - YATIRMAK İSTEDİĞİNİZ TUTARI YAZIP GİRİŞ TUŞUNA BASINIZ.
9 - ALICI BİLGİLERİNİ KONTROL EDİP DOĞRU İSE ONAY TUŞUNA BASINIZ.
10 -YATIRACAĞINIZ TUTARI PARA YATIRMA BÖLMESİNE YERLEŞTİRİNİZ.
UYARI : PARA YATIRMA İŞLEMİ SADECE VAKIFBANK ATM ARACILIĞIYLA YAPILIR. DİĞER BANKA ATMLERİNDEN, GİŞELERDEN VEYA İNTERNET BANKACILIĞINDAN BU İŞLEMLER GERÇEKLEŞTİRİLEMEZ.
E-GÖRÜŞ UYGULAMA İLE İLGİLİ NOTLAR:
ÖNEMLİ NOT : “E-Görüş” mobil uygulamasını aynı veya farklı bir telefona 3 defa indirilerek silinmesi durumunda güvenlik nedeni ile 4. defa yüklemeye izin verilmemektedir.“E-Görüş” mobil uygulamasını 3 defadan fazla yükleme - silme yapması sonucunda tekrar yükleme yapamayan hükümlü yakınının cihazına tekrar yükleme yapabilmesi için kurumumuza ulaşarak 3 defadan fazla silme - yükleme yapma gerekçesini açıklamak suretiyle başvuruda bulunmalıdır.
Aktivasyon Talep Dilekçe Örnekleri Aşağıda belirtilmiştir.
Telefonu Yetkili Servise Gönderilen Hükümlü ve Tutuklu Yakını İçin Dilekçe Örneği
Yeni Cep Telefonu Alan Hükümlü ve Tutuklu Yakını İçin Dilekçe Örneği
Diğer Sebeplerden Dolayı Aktivasyon Hakkı Tükenen Hükümlü ve Tutuklu Yakını İçin Dilekçe Örneği
MOBİL UYGULAMA – HÜKÜMLÜ YAKINI
Görüntülü görüşme yapılabilmesi için hükümlü yakının izlemesi gereken adımlar ve telefon uyumluluğu bilgisi aşağıdaki gibidir.
1- Mobil cihazına app store & play store’dan ‘E-Görüş Mobil Uygulaması’ indirir.
2- Mobil uygulama yüklenip açıldıktan sonra, kullanıcı uygulamanın istediği erişim izinlerini ve KVKK metnini ‘Onayla’ butonuna tıklayarak işlemine devam eder.
3- UYAP sistemine kaydı yapılmış telefon numarası ile uygulamaya kayıt olur ;
Kullanıcı öncelikle ülke seçimi yapar. Ülke kodu alanı otomatik olarak dolar.
Alan koduna telefon numarasının alan kodu girilir. (Örn: 554, 532, 536 vb.)
Telefon kodu kısmına telefon numarasının alan kodundan sonraki haneleri girilir. (Ör:5555555)
Kayıt Ol butonuna tıklar, telefonuna gelen SMS kodunu doğrulama alana girerek ‘Tamam’ butonuna tıklar.
4- Hükümlü yakını telefon numarası giriş ve SMS doğrulama adımlarını tamamladıktan sonra ‘Cihazınız başarılı bir şekilde kayıt edilmiştir.’ uyarısı aldığında uygulamaya kayıt işleminin gerçekleştiği anlaşılmalıdır.
Mobil uygulamada kayıt yapılamadıysa verilen hata mesajları aşağıdaki gibidir;
Kod doğrulanamadı. - (SMS kodu hatalı girilmiştir.)
Kaydınız bulunamadı. - (Kurum ile iletişime geçiniz. (Uygulamaya kayıt olmaya çalışan telefon numarasının UYAP’ta tanımlı olmaması durumudur.)
En fazla 3 cihazda kayıt gerçekleştirebilirsiniz. Kurum ile iletişime geçiniz. - (Hükümlü yakınının mobil uygulamaya 3 kere başarılı kayıt gerçekleştirmiş olması ve 4. Kayıt işlemini denemesi sonunca verilen uyarıdır. Yakın UYAP sisteminde bloke edilmiştir.
Kurum kaydınız var ancak aktif hale getirilmemiş. Kurum ile iletişime geçiniz. - (UYAP tarafında ilgili yakının pasif durumda olmasında verilen uyarıdır.)
- Mobil cihazın, arama yapıldığı sırada wifi’ye bağlı ya da mobil verisinin açık olması (internetinin olması) gerekmektedir.
- Hükümlü yakını, mobil cihazı işletim sistemi versiyonları, Android için; 6.0 üzeri, IOS için 10 üzeri sürümlerin olması gerekmektedir.